ראש הישיבה זעק: "זה הזמן לתרום יותר לאברכים"

    נתי קאליש No Comments on ראש הישיבה זעק: "זה הזמן לתרום יותר לאברכים"

    ראש ישיבת חברון מרן הגאון רבי דוד כהן נשא דברים בכינוס חרום שבוע שעבר לראשי כוללים בקרית ספר וזעק נגד הטיפשות שיש כאלו שכעת מורידים דווקא בשעה קשה זו תרומות לראשי הכוללים ומעבירים אותם למאמץ המלחמתי. "אין שום קיום לכלל ישראל רק בזכות התורה" | האזינו לדברים המלאים

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן דיבר בכינוס חרום שבוע שעבר לראשי כולל רצופות בק"ס וזעק נגד הטיפשות שיש שמורידים דווקא בשעה קשה מהעיקר, תרומות לראשי הכוללים ומעבירים לטפל למאמץ המלחמתי, לחיילים.

    "ברשות מרנן ורבנן רבותי ראשי הכוללים רצופות המעמידים את קדושת התורה בכלל ישראל, הלב שותת דם שדווקא עכשיו בזמן המלחמה בזמן שכלל ישראל נמצאים בסכנת קיום, אז דווקא במצב הזה אנשים מורידים את התרומות שלהם ונותנים פחות, היו כוללים שמקבלים חצי ממה שמקבלים כעת ומה אמתלה שאומרים שכביכול רוצים לסייע למאמץ המלחמתי.

    תדעו לכם רבותי אם רוצים באמת לסייע למאמץ המלחמתי לדאוג לכלל ישראל אין שום קיום לכלל ישראל רק בזכות התורה, אם תקום עלי מלחמה בזאת אני בוטח אומרים חז"ל אין זאת אלא תורה, זאת זה רק תורה, שום דבר אחר חוץ מתורה אין את אני בוטח, אני בוטח זה בכוח תורה, הקיום שלנו זה כוח התורה, עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים, מי גרם לישראל שהיו עומדות רגליהם במלחמה שהיו עוסקים בתורה, תורה רק היא מגנא ומצלא.

    כל המבצעים השונים והמשונים חלק מהם זה הכל יחסי ציבור, חלק יש בהם איזה תועלת, אבל לא זה הוא יגרום לכלל ישראל לעמוד במצב הקשה הזה, ולהגיע למצב שאויבינו לא יכריעו אותנו, אין זאת אלא תורה, רק מכוח התורה כלל ישראל ינצלו, בלי כוח התורה לא יהיה לנו שום קיום כאן פה בארץ הקודש.

    אם רצונכם באמת לסייע לכלל ישראל ובשעה קשה, אנחנו נמצאים בסכנה נוראה, תעזרו ללומדי התורה ולעמלי התורה, כך תעמידו את כוח הקיום של כלל ישראל, אין שום היתר שבעולם לא למעשר ולא לחומש לכל המבצעים למיניהם, לא זו הדרך, חבל לקחת כספים של צדקה ולהוביל אותם לא בדרך הנכונה.

    יש דברים שהם בכלל לא הדרך, וגם דברים שיש בהם תועלת, אבל יש את העיקר ואת הטפל, עכשיו הזמן הוא אדרבא, אתם צודקים עכשיו זה הדאגה שלנו לדאוג לקיום של כלל ישראל, אבל זה הדאגה האמיתית לקיום כלל ישראל, לא רק שעכשיו אסור להוריד מהתרומות לעולם התורה, עכשיו צריך להכפיל כל אחד יותר מכוחו לבוא ולעזור לעולם התורה, צריכים להתגייס בכל הכוח להחזקת עולם התורה זה הקיום שלנו.

    והענין המיוחד לעזור לכולל רצופות, כידוע דברי החזון איש שקדושת התורה זה ברציפות התורה, כידוע בשם הרמח"ל שבזמן צרה אז הכוח של תורה מגנא הוא כוח מיוחד של רצופות, ובהכל רק רק בזאת, בכוח הזה נוכל לזכות בעז"ה להעמיד את כוח התורה בכלל ישראל ולתת לנו את הקיום בכלל ישראל.

    בדרך הטבע אין לנו קיום רק בכוח התורה, מאות מליוני ערבים מקיפים אותנו חיות טרף, הקיום שלנו זה רק בכוח התורה, נזכה בעז"ה לכוח שלכם שיהיה לכם את הכוח לגדל ולבצר זאת, לחזק את עמלי התורה, שנוכל לראות במהרה בהרמת קרן התורה ובהרמת קרן ישראל, בישועת ישראל במהרה.

    שיתקיים בנו עת צרה ליעקב וממנה יוושע, ממנה תבוא הישועה, בו יוושעו בהשם תשועת עולמים, בכוח התורה, בכוחות של עמלי התורה נזכה לגאולה השלימה במהרה".

    להאזנה לדבריו המלאים:



    0 תגובות